söndag 13 september 2015

Studentmail = studentfail + Otto Wagner Spital, första intrycket

Tips inför studierna utomlands:

Lita inte på att studentmailen funkar. Jag skulle åka till Otto-Wagner-Spital idag för att kolla upp var laboratoriet låg och hur lång tid det skulle ta att komma tid. Då funkade plötsligt inte min mail. Så jag kunde varken hitta adressen, kontaktpersonen på labbet eller min studievägledare som sköter placeringen under praktiken. Varför skrev jag inte ner informationen någon annanstans än där???

Efter att ha mailat alla människor som skulle kunna ha någon aning om vart jag ska ta vägen imorgon inkl. skrivit inlägg i BMA-grupper + Wien-grupper på Facebook kände jag att det var dags att bege sig mot sjukhuset ändå, för att åtminstone veta i vilket område praktiken ligger. Köpte ett månadskort till kommunala trafiken för 48 euro. Det var smidigt att åka dit, tog U3 till Ottakring och sen en buss till Otto-Wagner-Spital. Förresten, TACK Wien för öppen spärrlinje! Sååå smidigt, bara att kliva på var man vill på bussen och tåget! Som att vara i framtiden. Eller Göteborg.

Själva sjukhusområdet vid Otto-Wagner-Spital är uppdelat i fristående byggnader, som ser gamla och pampiga ut. Försökte fota lite men blev svårt att fånga på bild. Gissar att jag kommer fota mer där sen men tänkte att jag kan bjuda på en bild iaf ikväll:


Otto Wagner Spital. Byggnad vid entrén. Tyckte att det var ett vackert område men lite kusligt på något sätt. Ska visa några bilder en annan dag som kanske kan förklara varför! Hittade inte labbet när jag var där, fastän jag gick runt i två-tre timmar bland alla byggnader. Nu när jag kommit hem så verkar det dock finnas hopp inför imorgon. Flera personer från Facebook har hjälpt mig med rätta adressen för labbet, så jag tror nu att det är Sanatoriumstrasse 2. Antar att jag kommer veta om det är rätt eller fel nästa gång vi hörs ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Snällaste kommentaren vinner en Mozartskula.