söndag 4 oktober 2015

Vegetariskt i Wien - del 3

Tja!

För att fortsätta min upptäcktsfärd bland vegetarisk mat i Wien så har vi kommit till ett hamburgerställe med veganska burgare...

Swing Kitchen - ligger precis intill shoppinggatan Mariahilferstrasse nära Westbahnhof, på adressen Shottenfeldgasse 3. Om jag skulle beskriva inredningen i restaurangen så var det som ett snabbmatställe för hipsters. Det var mycket öppna ytor, obekväma stolar, enkla bord som på McDonalds men fräscht och ljust. OK om man vill äta något snabbt men kanske inte kul att sitta där i flera timmar? Jag testade att äta en cheeseburgare med pommes och cola. Hamburgaren var inte jättegod, så jag köpte en dip till mina pommes för att få någon mer smak till det hela. Dippen barberque var omnomom. Priset för en hamburgare med meny var 8,60 euro, dippen kostade väl 80 cent om jag minns rätt.

På det hela tyckte jag Swing kitchen var ett bra alternativ till de gamla vanliga hamburgerställena, lite dyrare men lugnt och fräscht. Kommer nog inte gå tillbaka dock eftersom jag tycker det finns mysigare ställen att sitta på i Wien! Plus för att typ allt var veganskt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Snällaste kommentaren vinner en Mozartskula.